Elk jaar zijn er veranderingen en zo ook op het gebeid van SEO. Er zijn in het jaar 2020 al een tal ontwikkelingen die hebben plaats gevonden en nu we in het jaar 2021 stappen zijn er ook weer ontwikkelingen waarover er gesproken kan worden.
Trends gaan het jaar in en weer het jaar uit. Sommige blijven lang hangen, maar anderen weer niet. Je hebt het niet in de handen. Wat vorig jaar niet in was kan plotseling dit jaar opkomen. Dat zijn trends voor je.
Wat houdt SEO in en wat doet zo een bedrijf precies?
Kort gezegd staat het woord SEO vertaalt naar het Nederlands voor zoekmachine optimalisatie. Het gaat om de verbetering van jou vindbaarheid, maar ook om de herkenbaarheid van jouw bedrijf. Een SEO bedrijf neemt dit werk op zich. Zij helpen jou dan om je bedrijf herkenbaar te maken bij zoekmachines.
Dit jaar zijn er een tal van trends die zijn komen aanspoelen op het gebied van SEO. Van het aantal zijn er enkele die een belangrijke rol spelen dan anderen. Hier volgt een lijst met de 5 belangrijkste trends die in 2021 wel uit te proberen zijn vanwege het voordeel dat eruit te halen is. voor meer informatie ten aanzien hiervan kan je hier Digital desert of seo: https://www.digitaldesert.nl/seo-eindhoven/
De trends zijn als volgt:
- Page experience
Bij de page experience gaat het om de ervaring die jij aan je bezoekers wilt bieden op de website. Het gaat omtrent de beleving om 4 punten die zijn de snelheid van de website, de beveiliging van de website, de mobiele functionaliteit en de content die geen verrassingen brengt. Dit werd gezegd door google in mei 2021 afgerond te zijn.
- De vitaliteit van de website
Het gaat hierbij om de technische staat van de website. Dit heeft meer te maken met de manier waarop de website zelf is ingericht. Waar de informatie te vinden is, waar je contact op kan nemen, waar je een klacht in kan sturen en zo verder. Dit is een trend die er in feite al was in 2020, maar is niet weggespoeld.
- De intentie achter zoekopdrachten
De naam zegt hier al veel. Er zullen hierbij testen uitgevoerd worden om na te kunnen trekken wat de intentie achter bepaalde zoekopdrachten. In dat opzicht worden de testen door niemand anders dan door google gedaan.
- De rol van visuele content voor SEO
Dit heeft een samenhang met de eerder aangehaalde page experience. Het behoort tot de beleving die jij aan je bezoekers op je website wilt geven. Door de visuele content blijft men dan langer op de website rondhangen.
- De invloed van data op SEO
Het gaat hierbij om het meten van de gebruiksvriendelijkheid van de website. Met gebruiksvriendelijkheid wordt bedoeld dat het makkelijk op de website te navigeren is voor een ieder. Google wilt dit doen door hun tooling te blijven verbeteren.
Dat zijn 5 van de belangrijkste trends op het gebeid van SEO die in 2021 uit te proberen zijn in het kort uitgelegd.